9 Mar 2014

"LOFT UP" するときに気をつけなきゃいけないこと

最近は興奮気味にSLDR(あるいはSLDRミニドライバー)の記事ばっかり追ってるけど(これとか GOLF 103: テーラーメイド「SLDRミニドライバー」で思うこと,これとか GOLF 103: SLDRの17度/1700rpmはすべてのヘッドスピードで最適なのか?),「"LOFT UP" するときに気をつけなきゃいけないこと」などという気になるタイトルの記事を見つけた.

GolfWRX: Use caution when "Lofitng Up"



まぁ結論から言えば,フェースの下めで打つとバックスピン増えて吹け上がるよ,ってことだけど,また要所を訳してみる.
This summer, TaylorMade came out with a super low-spinning driver, the SLDR, which has changed the driving game for the masses. And later this week, Callaway will release its low-spin driver head for 2014, the Big Bertha Alpha. I’m not discounting the technology from any other manufacturers, but these two models are proving to be the two of the lowest-spinning heads on the market. And I’ve found that low-spin drivers can be advantageous for many golfers.
この夏(元の記事が書かれたのは2014/2/10),テーラーメイドは超ロースピンドライバー,SLDRを世に送り出し,大衆のドライビングゲームを変えた.そして今週,キャロウェイはロースピンドライバー,ビッグバーサアルファを発表する.他のメーカーの技術を無視するわけじゃないけど,このふたつのモデルは,いまのマーケットで最もロースピンなヘッドであることが判明しつつある.さらに,ロースピンが多くのゴルファーにとって強い味方になりうることも分かっている.
TaylorMade in particular is preaching that golfers should “Loft Up” with its SLDR driver, and has launch marketing campaigns that show that said professional used to use “x loft” but now uses much more with the SLDR and now hits it farther. The campaigns go on to say that if golfers don’t create enough spin to keep the ball in the air for the proper amount of time, they must increase their launch angle through loft to gain yardage. The lack of spin with these drivers coupled with the added height will also cause the ball to run more when it hits the ground, because the lack of backspin will stop the ball from climbing too much into the air and landing too vertically.
テーラーメイドは特に,SLDRドライバーを使うゴルファーは "LOFT UP" しなさいって触れ回っている.「プロはいままで◯◯度のロフトを使ってたけど,今はSLDRでもっとロフトを増やして,そしてもっと飛ばしている」なんてキャンペーンも張っている.さらに,「十分なスピンを十分な時間うめないなら,飛ばすためにはロフトを増やして打ち出し角を上げなきゃ」と言ってる.これらのドライバーでロースピンで高く打ち出されたボールは,ランも稼げる.なぜなら,バックスピンの多いボールは着地したときに垂直に近く跳ね上がってしまうから.スピン量が少ないと,ボールは着地してからも前に進もうとする.
While all this is 100 percent true, there is one thing that golfers MUST control, or “lofting up” will not help them as much as it does other people. In fact, it might even cost golfers some yardage if they do not pay attention to the facts below.
これらは100%正しいけど,ひとつだけゴルファーがコントロールしなければいけないことがある.あるいは,"LOFT UP" したからといってみんなが同じ効果を得られるとは限らない.実際,これから各事実に注意しないと,逆に飛距離を損することにもなりかねない.

打痕は下め


The mark above is one that is too low on the face. Most of the ball is below the center line of the driver, which will cause the following things to happen with the launch monitor numbers below. 
上の写真の打痕は,フェースの下側にある.フェースの下にあたったボールは,下のモニターに出たみたいな数値になる.

キャリーで231.8yd,ランが15.1yd


The ball will tend to launch too low: 13.6 degrees for this ball speed. This low impact point causes the ball to have too much backspin: 3133 rpm in this case. The added loft with increased backspin will cause the ball to “climb” too much to its apex. See the bell curve look from launch to apex? It’s not the 96.7 feet height that is the problem. It’s the fact that the ball started low and “spun” up to its peak height. This added height will cause the ball to fall out of the air too vertically, landing with an angle of descent above 40 degrees. That decreases roll. So, for golfers who tend to hit the ball low on the face consistently, adding loft creates more backspin and a steeper landing angle. That will reduce roll upon landing and they will NOT hit the ball as far as they’d like. The key for them is to alter their vertical impact so the higher lofted driver can perform more optimally!
打ち出し角は13.6で,このスピード(145.2mph = 64.9m/s)にしては低すぎて,さらにバックスピン量お多すぎになる(このケースでは3133rpm).ロフトが増えてバックスピン量が増えると,ボールは吹け上がる.96.7フィートっていう高さ自体は問題じゃないけど,その頂点に向かってぐわっと吹け上がってるのが問題.そうなると,着地角が40度以上(41.4度)になっちゃってる.なのでランも稼げない.なので,ボールをクラブフェースの下目で打つ癖のある人は要注意.

こんどは上目にも打痕が


Here you can see the old mark on the lower portion of the face and the new sample one I hit on the upper portion of the face a touch above the center line. When golfers hit the ball high in the vertical part of the face, they will see that the ball has less spin, more height and will have a shallower landing angle. Let’s check out the launch monitor numbers on this shot vs the previous one shown earlier.
さっきのに加えて,今度は上目で打ってみたのが見えるでしょ.フェースの上目で打つと,スピン量は減って,高さが出て,着地角がゆるやかになる.数値を見てみよう.

キャリーで260.2yd,ランが19.0yd


This shot has less spin: 2395 rpm. This shot launched higher off the face of the driver and thus had a higher overall height. This ball’s landing angle was a touch high at 43 degrees — not bad, but under 40 would be more optimal — due to a touch more spin than I’d like. But I did still get 19 yards of roll. A 260 carry will work for this clubhead speed, but optimal launch/spin conditions could equate to 266 carry and 299 overall if the spin was down a touch and the angle of attack was a touch higher. So, when you hit the ball higher on the face with your driver you’ll get added launch, more overall height, lower spin, greater carry and a shallower angle of descent. That all equates to MORE distance, period! That’s why I like low spin drivers, provided golfers hit them on the right part of the face. 
スピン量は2395rpmに減った.高さも120.3フィートに増えた.着地角は43度で,まぁ悪くないけど,40度より下がいいよね.でもキャリーは19ヤードに増えた.このヘッドスピード(106.2mph = 47.5m/s)は260ヤードのキャリーはそんなとこだけど,もうちょいスピン量が減ってアタック角がもうちょい増えれば,266ヤードのキャリーでトータル飛距離299ヤードもありうる.

クラブフェースの適切な場所でボールをとらえさえすれば,ロースピンドライバーは武器になるよ!

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